Oh! Strategie & Copywriting logo

Mijn werkwijze: blogs en teksten

door | 5 jun 2022

“Allemaal leuk en aardig zo’n copywritert, maar wat kan ik nou verwachten?” Een vraag die maar al te vaak voorbijkomt. Say no more, ik neem je mee in mijn werkwijze.

Voordat we aan de slag gaan…

Voordat we officieel van start gaan moet ik natuurlijk wel even weten wie ik voor mij heb. Om daar een goed beeld van te krijgen heb ik een template wat ik je vooraf zal toesturen. Zo weet ik gelijk wie het publiek is en wat het doel van de tekst is. Nog een paar vragen die je kan verwachten:

  • Wat is de Call To Action?
  • Wie is de doelgroep? 
  • Wie wil je bereiken met de tekst? 
  • Hoe bekend zijn ze met de materie? 
  • Hoe goed kennen ze de organisatie? 

Onderzoek en opzet

Om ervoor te zorgen dat we straks een lekker verhaal hebben staan moet er onderzoek worden gedaan. Dat kan middels een interview met een expert, of ik lees me in via andere bronnen. Op basis van die input maak ik een framework. Zodra het framework voldoet aan jouw wensen zal ik mijn vingers gaan kraken en zorg ik voor een dosis creativiteit en koffie. Ready to take off!

Check, check, dubbelcheck: de eerste opzet

Na het ijverig tikken op mijn toetsenbord met af en toe een filosofische blik uit het raam, is het moment daar: de blog staat klaar. Dit is een eerste versie. Mocht je iets van toevoegingen of op- of aanmerkingen hebben, dan verwerk ik deze in het document.

Goed verhaal, lekker kort.

Doen we natuurlijk van alles mee hè? Je ontvangt de kant-en-klare blog in een Word-document. Deze kun je vervolgens zelf op jouw website plaatsen. Heb je liever dat ik het voor je doe? Ook geen probleem – doe ik voor jou.

Wat kost dat?

Voor mij bloed, zweet en tranen natuurlijk! Maar ik kan begrijpen dat je graag wilt weten wat zo’n blog artikel nou kost. Dat begint bij €150,- per blog van ongeveer 500 woorden. Zaken zoals (voor)onderzoek, SEO, interview of telefoongesprek, redactieronde en tweaks zijn in deze prijs meegenomen.

Wil je vaker blogs op je website? Snap ik helemaal! Ook dan ben ik je guy – girl… Met een strippenkaart ben je ervan verzekerd dat je op regelmatige basis nieuwe content op je website hebt staan. In welke frequentie dat is – wekelijks of maandelijks – laat ik aan jou. Een blogstrippenkaart start vanaf vijf blogs.

Hannah d’r blogs zijn zó leuk. Echt een feestje

Ikzelf

Klaar voor een uniek merkverhaal?

Humor, passie en kinderlijk enthousiasme voor dat wat je doet zijn dé elementen voor een sterk merkverhaal. En laten we eerlijk zijn, ze maken het werk ook een stuk leuker. Dát enthousiasme breng ik samen met jou terug in je business. Het resultaat? Weten waar je voor staat als merk, een ijzersterke merkbelofte en content waar anderen nog een puntje aan kunnen zuigen. Jouw merk is uniek, own that sh*t!

Hannah Fransen met OH ballonnen

Verder lezen?